Az áprilisi téma a „Megbocsátás gyakorlása” volt.

A boldogságórák témái a tanév során folyamatosan azt az üzenetet küldték tanítványaink felé, hogy a pozitív hozzáállás, az optimizmusban, a boldogító cselekedetekben, a célok kitűzésében és megvalósítása során, a társas kapcsolatok eredményes működtetésében is a legfontosabbak és most megtudhatták, hogy a megbocsátás képességénél is elengedhetetlenek. 

A téma megvalósítása során a gyermekek megismerkedtek a megbocsátás különböző szintjeivel, amelyek közül a szeretettből való megbocsátás felismerésére feldolgozták a „Három csibe” történetét, s így maguk állapíthatták meg a szereplők sértődöttségének és megbocsátásának okait. Ötletbörze módszerrel összegyűjtötték azt is, hogyan fejezhetik ki ők maguk, ha megbocsátanak valakinek.

Úgy tűnt az alsó tagozatos korosztály még nem kezeli ezt a területet problémaként, mivel nem jellemző még rájuk az, hogy haragtartóak. Ők még nem táplálják és őrizgetik sértettségüket, sérelmüket, mint a felnőttek. Igazán ideális talán az lenne, ha ezt a tulajdonságukat tudnánk bennük úgy megerősíteni, hogy számukra a megbocsátás már nem is lenne tanulandó magatartás. 

Ők lehet még tudják jól, hogy a haraggal csak magunkat büntetjük és magunknak okozunk vele fájdalmat, míg őrizgetjük azt. Ezt mi felnőttek már elfelejtettük! Talán most nekünk kellene ezt megtanulnunk tőlük! 

Mivel megbocsátani annyit jelent, mint elfogadni a másik embert, még akkor is, ha annak helytelen cselekedetét azonban elítéljük!